Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

DBI 2024

DBI 2024

DBI 2024

Na lekcjach informatyki w klasach 4 – 8 w lutym odbyły się zajęcia dotyczące bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie grając w grę Interlandia uczyli się m.in. jak dbać o swoją prywatność i jak nie paść ofiarą cyberoszustwa. Były też lekcje ze specjalnie przygotowaną do tego celu mapą w grze Minecraft. Wędrując po mapie, uczniowie trafiali do krain: cyfrowego dobrostanu,
e-odpadów, danych osobowych, cyfrowego śladu, netykiety, prawa autorskiego, źródeł informacji oraz cyberbezpieczeństwa. W każdej z nich uczestnicy, korzystając ze wsparcia innych osób, tablic i książek zapoznawali się z podstawowymi informacjami dotyczącymi danego zagadnienia. Zdobycie wiedzy było niezbędne, aby przechodząc przez labirynty, otwierając drzwi czy korzystając z mechanizmów dźwigni, wskazywać właściwe odpowiedzi. Uczniowie klasy 8a wzięli udział w lekcji online Mój (nie)widzialny cyfrowy ślad przygotowanej przez Polskie Centrum Programu Safer Internet. Dowiedzieli się m.in. czym jest ślad cyfrowy, kiedy go zostawiają i kto go wykorzystuje, a przede wszystkim - jak zadbać o swój ślad cyfrowy, aby sobie nie zaszkodzić. Grupa chłopców z klasy 4a miała również miała lekcję online Sok pomarańczowy i dezinformacja․ Co mają wspólnego? Podczas zajęć chłopcy dowiedzieli się, kim są trolle, co to jest deepfake i clikbait. Usłyszeli także o podszywaniu, fotomontażach i manipulacji. Zastanawiali się także, jak odróżnić fakt od opinii i dlaczego idol nie zawsze ma rację.

Ewa Jastrząb

Data dodania: 2024-02-26 21:34:49
Data edycji: 2024-02-26 21:35:27
Ilość wyświetleń: 234

"Odważ się być mądrym”

Horacy
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej