Na lekcjach informatyki w klasach 4 – 8 w lutym odbyły się zajęcia dotyczące bezpieczeństwa w sieci. Uczniowie grając w grę Interlandia uczyli się m.in. jak dbać o swoją prywatność i jak nie paść ofiarą cyberoszustwa. Były też lekcje ze specjalnie przygotowaną do tego celu mapą w grze Minecraft. Wędrując po mapie, uczniowie trafiali do krain: cyfrowego dobrostanu, e-odpadów, danych osobowych, cyfrowego śladu, netykiety, prawa autorskiego, źródeł informacji oraz cyberbezpieczeństwa. W każdej z nich uczestnicy, korzystając ze wsparcia innych osób, tablic i książek zapoznawali się z podstawowymi informacjami dotyczącymi danego zagadnienia. Zdobycie wiedzy było niezbędne, aby przechodząc przez labirynty, otwierając drzwi czy korzystając z mechanizmów dźwigni, wskazywać właściwe odpowiedzi. Uczniowie klasy 8a wzięli udział w lekcji online Mój (nie)widzialny cyfrowy ślad przygotowanej przez Polskie Centrum Programu Safer Internet. Dowiedzieli się m.in. czym jest ślad cyfrowy, kiedy go zostawiają i kto go wykorzystuje, a przede wszystkim - jak zadbać o swój ślad cyfrowy, aby sobie nie zaszkodzić. Grupa chłopców z klasy 4a miała również miała lekcję online Sok pomarańczowy i dezinformacja․ Co mają wspólnego? Podczas zajęć chłopcy dowiedzieli się, kim są trolle, co to jest deepfake i clikbait. Usłyszeli także o podszywaniu, fotomontażach i manipulacji. Zastanawiali się także, jak odróżnić fakt od opinii i dlaczego idol nie zawsze ma rację.